El Cant de la Carxofa
Galeria Multimèdia
Galeria Multimèdia
- Alaquàs
- 46970
- informació de contacte
- 961 519 400
- info@alaquas.org
- Accedir a la web
Descobreix en el Cant de la Carxofa una de les tradicions més singulars d'Alaquàs, a València! Cada 8 i 9 de setembre, la festa de "El Cant de la Carxofa" es converteix en el cor de les festes majors d'este encantador municipi. El dia 8, els actes són en honor a la Mare de Déu de l’Olivar. El dia 9, per la seua part, es dedica al Crist de la Bona Mort.
Ambdós dies presenten una estructura similar: se celebra una missa i una processó i, després, un xiquet, vestit d'àngel, interpreta un poema musicat des d'una carxofa, una estructura bellament decorada formada per panells, com una flor tancada, que s'obri, i que està elevada, mentres l'acompanya una orquestra i un cor de veus blanques.
Música, dansa, poesia, vestuaris únics i fins i tot focs artificials omplin d'art i emoció aquesta celebració tradicional i religiosa que s'ha mantingut viva al llarg dels anys, sent un tresor del patrimoni cultural de la comarca. No et perdes aquesta experiència plena de devoció i bellesa artística!
08/09/2025
09/09/2025
Interés turístic provincial